miercuri, 3 decembrie 2008

despre mine

Sunt Dan Mihalache şi sunt arhitect. Locuiesc la Iaşi, dar am proiectat case în aproape toată ţara şi - deocamdată - două case la Oslo.Nu proiectez doar locuinţe (deşi le prefer); am proiectat un supermarket la Bucureşti, două hoteluri la Mangalia, pensiuni, sedii de firmă, ba chiar şi două ferme de vaci şi una de sturioni pentru finanţare SAPARD, fonduri structurale cum se spune acum; acum câţiva ani am proiectat o piscină "decapotabilă" la Vaţa, lângă Deva, pentru ROMTELECOM, iar pe vremea "răposatului” proiectam fabrici şi combinate pentru industria celulozei şi hârtiei, ceea ce mă cam enerva, dar mi-a prins ulterior foarte bine pentru că am învăţat multe despre latura tehnică şi economică a arhitecturii şi a proiectării în general.Proiectez în AutoCAD în tridimensional, mai nou fac şi animaţii exterioare şi interioare pentru aproape toate proiectele, până şi cele de la ţară.Chiar dacă preţurile mele sunt rezonabile, prezint proiecte foarte complexe, cel puţin patru secţiuni la casele cele mai simple, o mulţime de perspective şi, bineînţeles, o mulţime de detalii şi cote. Partea nostimă e că, de multe ori, "constructorii" noştri (pentru că cei de pe timpuri merg în baston - dacă mai merg, sau lucrează în Anglia, Italia, Spania sau mai ştiu eu unde) îmi masacrează proiectele pentru că nu ştiu să citească nişte planşe sau - în cel mai fericit caz, îmi cer asistenţă de şantier, în special pentru şarpante (asta pentru că-i ameninţ că, dacă îmi schilodesc lucrarea, îi pun s-o refacă - după lege, pe banii lor).Fratele meu, Viorel Mihalache, proiectează şi arhitectură bisericească, iar colaboratorii mei fac şi proiecte de urbanism (PUD, PUZ, PUG) şi, desigur, proiecte de structură (rezistenţă, pentru nespecialişti), instalaţii electrice, termice şi sanitare, ridicări topo, studii geo, expertize şi verificări de proiete în toate domeniile.Printre colaboratori, pentru că am pomenit de ei, se numară domnul inginer Mihai "Mişu" Călugăreanu, care, împreună cu pr. dr. ing. Focşa şi pr. dr. ing. Radu (decanul Facultăţii de Construcţii respectiv rectorul Institutului Politehnic Iaşi din vremuri bune) a proiectat majoritatea STAS-urilor de proiectare de structuri metalice, fiul său, Dragoş Călugăreanu, arhitect în Statele Unite, arh. Mihai Caia, arh. Dragoş Ciolacu, arhitecţii Luminiţa şi Mihai Maica şi - bineînţeles, fratele meu Viorel şi fosta mea soţie Gabi Mihalache, tot arhitecţi.Din păcate (sau, cine ştie: din fericire? juniorul meu n-a vrut să urmeze tradiţia familiei şi a absolvit Facultatea de Filosofie din Bucureşti, cu profesori precum conu' Alecu Paleologu, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu, Ion Ianoşi şi alţi monştri ai culturii româneşti. Acum publică proză (deocamdată scurtă); de fapt, mă cam laud, e abia la a doua carte, dar e tânăr, are tot timpul în faţă. Oricum, prefaţa şi postfaţa la prima carte i-au scris-o Liviu Cangiopol şi Ovidiu Nimigean iar la a doua Dorin Spineanu. E un debut, nu?Am să completez site-ul altă dată, am vrut acum doar să-l încep.Dacă cineva vrea să îmi comunice ceva, o poate face pe una dintre adresele: dannmihalache@gmail.com sau dannarchitect@gmail.com .Zilele astea promit nişte completări mai spectaculoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu